I de mentala startblocken.

Publicerat: november 6, 2010 i Uncategorized

Jag gör nu ett litet experiment och kontrollerar om jag kan skriva i Livewriter för båda mina bloggar. Det betyder – om jag lyckas att det som står här oxå finns att lläsa på blogger. Jag har inte tänkt att köra båda bloggarna parellellt med samma innehåll. Det blir så bara den här gången!  Förlåt kära vänner för eventuella upprepningar!

Strå-i-flaskaOm man kan placera sig själv i startblock, rent mentalt, så är det där jag befinner mig nu. På måndagmorgon reser jag hemifrån för att inte återvända förrän i december.

Jag ska tillbringa tre veckor på en klinik som är specialicerad på stressrelaterad sjukdom. Där har jag inte tillgång till vare sig radio, TV eller mobiltelefon. Det finns en dator med internetuppkoppling men jag är redan avrådd från att använda densamma.

Hur blir det, tro?

Tanken är att all energi ska läggas på läkning, meditation och vila. I konceptet ingår en mängd olika behandlingar och terapier av varierande slag.

Jag ser fram emot det hela med en skräckblandad förtjusning. Naturligtvis hoppas jag på att det blir en positiv upplevelse och att jag kommer därifrån med förnyad styrka och med färre stressrelaterade symptom. Framför mig ser jag en smal, stark och frisk variant av mig själv, och jag funderar på om maken kommer att känna igen mig efter de tre veckorna. Man kan inte vara alltför säker!

Spegling-i-ett-fönster.

Hur somhelst med det. Jag kommer att vara borta från bloggandet fram till advent har inträtt och jag ber att mina vänner har tålamod med mig tills dess. Just nu är jag upptagen med att skriva packlistor och planera min resa för att kunna konsentrera mig på att skriva något som helst av värde. Ta hand om er därute!

KraM.

Klädesholmen

kommentarer
  1. Gun skriver:

    Hej kompis!
    Det här läser jag i WordPress….men fotona(gissar jag)syns inte…..annars är det fint!
    Önskar dej fina dagar dit du ska o att du kommer till ro med HELA din varelse! Tänker tänka på dej så ofta jag påminns….KRAAAAAM från ho i Trõllhätta´<3

  2. bahlgren skriver:

    Så skönt för dig att få komma iväg och finna dig själv.
    Håller tummarna för att allt ska bli bra och att du kommer hem igen med nya krafter.
    Kramiz

  3. mnrorust skriver:

    Det är faktiskt med lite pirr i magen som jag packar min väska!
    Men jag tror och hoppas att det ska bli riktigt bra.
    KraM.

  4. bornor skriver:

    Vart tog du vägen??

  5. bornor skriver:

    Jaha jag ser att min kommentar inväntar granskning – ett bra sätt att hantera kommentarer tycker jag för jag gör så själv. Men viss har du en blogg till ? Jag har lagt en länk till den här på min egen ha det

  6. vindvittra skriver:

    Hejsan tittar in här och lämnar ett litet tassavtryck
    med en hälsning från Kristina

Lämna en kommentar