Svensk normaltid.

Publicerat: november 1, 2010 i Uncategorized

Det går en tacksamhetens suck genom hela kontinenten idag! Äntligen! Det är så underbart att jag, min kropp och tiden nu går i samma takt igen.

Varje höst blir jag lika lycklig när jag får tillbaka min timma och kan återgå till normala gängor. När man som jag är en hopplös kvällsmänniska tär det på krafterna att behöva stå upp ur sängen en timma tidigare än vad solen visar. Om det nu händelsevis skulle vara sol.

Det finns de som säger att jag inbillar mig, när jag påstår att jag känner av den där ynkliga timman hela sommaren, ända fram tills vi återgår till det normala. Men de har fel!

Jag vet att jag är påverkad och jag vet att jag saknar min timma på morgonen och att jag har  ännu svårare att komma till ro om kvällen när jag inte är i takt med den soltid som jag jag föddes in i.  Tänk att lida av jetlag halva året! Jag är väl knappast ensam i Europa om att uppleva detta.  Tillsammans utstöter vi en kollektiv suck så det fladdrar i fjärilsvingarna i Bortre Orienten. Jag undrar om de som bestämde om detta med sommartid tänkte på vad en fjärilsvinges dallring kan åstadkomma. Troligen inte!

Jag säger välkommen normaltid. Nu kan jag återgå till det naturliga, naturligtvis!

Ha de’!

kommentarer
  1. cw skriver:

    .. och jag håller nog med dig.

    Jag är också en kvällsmänniska och tror att jag ska strunta i att ställa om tiden ngt mer. Tänk om man kunde ha samma tid hela tiden och inte bry sig i sommartid osv.

    I och för sig kanske det går bra då man inte jobbar :)))

    Jag gör som DU… njuter av att ha fått tidne som känsn bäst i kroppen.

    Är du nöjd med WordPress… jag får nästan lust att öppna ett konto också:)
    kram kram skumbanan

  2. cw skriver:

    ja det är ingen hets alls… bra att prova sig fram och se vad som känns bäst kloka du.

  3. Tina skriver:

    Ja då var ordningen återställd i alla fall när det gäller tiden.
    Nu hittade jag dej här 🙂 Visste inte att du bloggade här också.
    Men NU vet jag :-)))
    Jag var ju lite snabb och raderade bort allt mitt på spaces. Blev bara så trött på det.
    Men jag trivs på blogger.
    Vi ses i morgon hjärtat. Kram

  4. Marianne Redtopp skriver:

    Om du känner så då är det förstås så….njut av din timme 🙂 Själv blir jag bara påverkad av fullmånen men gudskelov ylar jag inte,tsss!Än 😉

  5. Marita NR skriver:

    Jag är oxå väldigt lättpåverkad av månens olika faser, men har inte märkt av vare sig behåring, huggtänder eller lust att yla!
    Tack och lov!

Lämna en kommentar